آیا فعالیت در بازار سرمایه قمار است؟

آیا فعالیت در بازار سرمایه قمار است؟

قمار یا تجارت

این افسانه در بازار وجود دارد که بورس اوراق بهادار درست مثل قمار است یا افرادی که در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند همان دلالان هستند و به اندازه کافی برای تجارت خود خوش شانس هستند.

اگر چه چند ویژگی مشابه برای سرمایه‌گذاری و قمار وجود دارد(آیا فعالیت در بازار سرمایه قمار است؟)، اما آنها بسیار متمایز هستند.

 

ریسک و بازده، نقطه تمایز قمار و تجارت است. در بازارهای سهام، بازده ممکن است بیشتر از ریسک باشد، در حالی که برای قمار ریسک بیشتر از بازده است.

بازارهای سهام ما را به خرید و فروش تشویق می‌کنند، در حالی که شما در قمار فقط می‌توانید خریدار باشید. با توجه به موارد فوق، افراد عمدتا در بازارهای سهام ضرر می کنند زیرا آنها بدون دانش و مهارت تحلیلی، پول را وارد سهام می‌کنند. یعنی قمار می‌کنند. اگر با معاملات سهام مانند یک قمار باز رفتار می‌کنید، مطمئناً برای شما یک قمار است.

در بورس اوراق بهادار، مزیتی به نام مزیت آماری، کلید موفقیت انجام تحقیقات مداوم است و شما تصمیماتی می‌گیرید که از تجزیه و تحلیل اطلاعات سرچشمه می‌گیرد در حالی که قمار بیشتر به عامل شانس بستگی دارد. وقتی فقط سهام تصادفی می‌گیرید و معامله می‌کنید، معامله به قمار شبیه خواهد بود.

وقتی برای تولید سود در چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید، تبدیل به تجارت می‌شود. در مشاغل یا تجارت، نسبت پاداش به ریسک زیاد است، افراد فقط در صورت عدم درک نسبت ریسک به پاداش، ضرر می‌کنند. در قمار بیشتر اوقات فروشنده (کازینوها) سود کسب می‌کند که و شانس هرگز به نفع شما نیست.

قمار شبیه به قرعه کشی است که در آن شما آماده هستید که مقدار کمی پول را از دست دهید در انتظار اینکه بازده زیادی بدست آورید. در معاملات می‌توانید دامنه نرخ بازده خود را پیش بینی یا تعریف کنید. قماربازان نه تنها در خواب با افکار تجارت می‌کنند، بلکه با بدون تحلیل بازار و مدیریت ریسک نیز تجارت می‌کنند. هدف آنها تجارت است نه مطالعه نمودارها، و نظارت بر خطر.

معامله‌گران ممکن است در برهه ای از زمان، بر اساس شرایط مختلف خوش شانس یا بدشانس باشند، اما در طولانی مدت همه چیز بر اساس استراتژی های خاص، مهارت ها، تحمل ریسک، و سایر پارامترها است. معامله اگر ماهرانه انجام شود، می‌تواند شما را در موقعیت خوبی قرار دهد و دیگر قمار نیست.

دسترسی به این امکان وجود ندارد.