انتخاب سخت افزار مناسب

 

انتخاب سخت افزار مناسب یا اینکه چه سخت افزاری ( کامپیوتر، موبایل و …) بخریم؟

کامپیوتر دستگاهی است که فقط سرعت و دقت فوق العاده ای دارد، پس جدا از بحث سلیقه ( رنگ، اندازه و مدل ) برای داشتن انتخابی خوب، باید به میزان استفاده ای که از آن دستگاه داریم، توجه کنیم.

آیا یک گوشی برای عکاسی آماتور می خواهیم؟
آیا کامپیوتری برای یک حسابدار نیاز داریم؟
آیا میخواهیم گرانترین ها را داشته باشیم؟

وقتی استفاده ما از کامپیوتر: تحقیق، امور اداری، حسابداری، سیر در اینترنت، پخش موزیک و بطور خلاصه استفاده های خانگی و اداری باشد، دستگاهی با سرعت معمولی حتی با چند سال قدمت برایمان کافی است.

برای بازی های جدید کامپیوتری و یا امور حرفه ای در تولید و ویرایش فیلم و عکس، نیاز به دستگاه هایی به روز و با سرعت بالا داریم.

 

نکته ای مهم در انتخاب سخت افزار:

هماهنگی بین میزان حافظه RAM و سرعت CPU از نکات بسیار مهم می باشد که با ذکر یک مثال ساده به بررسی آن می پردازیم.

اگر RAM را پهنای خیابان و CPU را سرعت ماشین در نظر بگیریم، مشخص است که نه ماشین پر سرعت می تواند در خیابانی باریک و شلوغ کارایی لازم را داشته باشد و نه ماشینی قدیمی در اتوبانی بسیار خلوت. پس برای خریدی مناسب نباید تنها با توجه به سرعت بالای پردازنده ( CPU ) اقدام به خرید گوشی یا کامپیوتر نماییم.

درباره این مقاله: 

این مطلب( انتخاب سخت افزار مناسب ) گوشه ای از مطالب دوره های آموزشی می باشد که در آموزشگاه اندیشه مانی برگزار می شود، این آموزشگاه دارای دوره های کامپیوتر، بورس و برنامه نویسی می باشد که در غرب تهران و نزدیک به محله های صادقیه، آریاشهر، ستارخان و مرزداران واقع شده است.

دسترسی به این امکان وجود ندارد.