خطاهای فرمول نویسی در اکسل

خطاهای فرمول نویسی در اکسل 

خطاهای فرمول نویسی در اکسل

پنج خطای فرمول نویسی: این مقاله به بررسی خطاهای فرمول نویسی در اکسل می‌پردازد.

گاهی در مسیر کار با داده‌ها در نرم افزار اکسل با پیام‌های خطا مواجه می‌شویم که به سادگی می‌توانیم آن‌ها را رفع کنیم.


 

  • خطای #####:

وقتی سلول شما حاوی این کد خطا باشد، یعنی ستون به اندازه کافی گسترده نیست تا بتواند مقدار را نشان دهد. که برای رفع خطا باید عرض ستون را گسترش دهید.

 

  • خطای ?NAME#: این خطا زمانی رخ می‌دهد که نام تابع استفاده شده یا متن فرمول، به اشتباه تایپ شده باشد و برای اکسل قابل شناسایی نباشد.

 

خطاهای فرمول نویسی در اکسل

 

  • خطای !VALUE#: همانطور که از نام این اخطار مشخص است، هرگاه داده‌هایی که یک فرمول روی آن‌ها کار می‌کند عدد نباشند با آن روبرو می‌شویم.

 

خطاهای فرمول نویسی در اکسل

 

 در این مثال سعی داشتیم حاصل جمع مقادیر سه سلول را در سلول چهارم قرار دهیم ولی چون سلول سوم حاوی مقدار متنی است با خطا مواجه شدیم.

 

 
  • خطای !DIV/0 #: زمانی که در یک محاسبه، عددی بر صفر تقسیم شود با این خطا روبرو می‌شویم. گاهی در لحظه تنظیم یک فرمول این خطا تولید نمی‌شود و بعدها که داده‌ها تغییر می‌کنند و عدد صفر به مخرج عملگر تقسیم می‌رود با خطا مواجه می‌شویم. 

 

خطاهای فرمول نویسی در اکسل

  • خطای !REF#: وقتی یک یا چند سلول که فرمول روی داده‌های آن‌ها کار می‌کند حذف شود دچار این مشکل می‌شویم. لازم به یادآوری است که منظور حذف کامل سلول‌های درگیر در فرمول می‌باشد و اگر محتوای داخل سلول‌ها پاک شود مشکلی پیش نمی‌آید چون اکسل مقدار آن سلول‌ها را مساوی عدد صفر در نظر می‌گیرد و فرمول را اجرا می‌کند. 

 

 ‌
 
در فرمول فوق حاصل جمع دو سلول در ستون سوم قرار می‌گیرد ولی زمانی که مانند شکل پایین ستون دوم رو کامل حذف میکنیم همانند شکل آخر این صفحه با خطای فوق مواجه میشویم.
 
 
 
نمایش خطای !REF#
 

درباره این مقاله: 

این مطلب( خطاهای فرمول نویسی در اکسل ) گوشه ای از مطالب دوره آموزشی اکسل می باشد که در آموزشگاه اندیشه مانی برگزار می شود، این آموزشگاه دارای دوره های کامپیوتر، بورس و برنامه نویسی می باشد که در غرب تهران و نزدیک به محله های صادقیه، آریاشهر، ستارخان و مرزداران واقع شده است.

دسترسی به این امکان وجود ندارد.