چرا در بورس ضرر می کنیم؟

چرا ضرر در بورس اتفاق میافتد ؟ 

ضرر در بورس با تمام آموزش های تحلیل تکنیکال چرا پیش میآید؟

نرخ شکست و ضرر در میان معامله گران بالای 95 درصد است. در واقع تنها تعداد بسیار کمی از معامله گران  سود می سازند. چرا اینطور است؟

معامله گران بدون یک استراتژی تجاری و بدون اینکه بتوانند کارهایی را که انجام داده اند بررسی کنند، محکوم به تکرار همان اشتباهات و همچنین نتیجه گیری اشتباه در مورد اینکه چرا موفق نمی شوند، هستند.

ضرر در بورس (تغییر سیستم های معاملاتی دائم، جستجو برای یک سیستم عالی که فقط پول درآورد) نتیجه زمانی است که معامله گران روی چیزهای اشتباه تمرکز می کنند.

بسیاری از معامله گران به اشتباه معتقدند که زمان ورود آنها مقصر است و آنها فقط باید راه بهتری برای انتخاب بهترین فرصت های معاملاتی پیدا کنند.

ضرر در بورس

دلایل ضرر در بورس

ما صدها مجله تجاری را تجزیه و تحلیل کرده ایم و واقعیت بسیار متفاوت به نظر می رسد. این به این دلیل نیست که معامله گران روش ناکارآمدی برای انتخاب معاملات دارند که آنها را از سودآوری باز می دارد، بلکه مسائل مختلف دیگری وجود دارد:

  • بستن معاملات برنده خیلی زود
  • اجازه دهید ضررها از کنترل خارج شوند
  • معاملات خرد
  • تجارت بدون انضباط
  • احساساتی شدن
  • مدیریت ریسک ناسازگار

بیشتر بخوانید( دوره مقدماتی بورس )

بورس یک بازار پویا و اغلب پیچیده است و عوامل مختلفی می توانند باعث کاهش قیمت سهام شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

رکود اقتصادی: در دوران رکود اقتصادی، شرکت ها به سختی پول در می آورند و به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. این موضوع باعث کاهش درآمد شرکت ها و در نتیجه کاهش ارزش سهام آن ها می شود.

ضعف صنعت: در صورتی که صنعت مربوط به یک شرکت دچار مشکلاتی شود، احتمالاً به تبع آن ارزش سهام آن شرکت کاهش خواهد یافت.

تغییر در رفتار سرمایه گذاران: تغییر در رفتار سرمایه گذاران می تواند باعث تحرکات قیمت سهام شود. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذاران به دلیل برجسته شدن یک شرکت، سهام آن شرکت را خریداری کنند، احتمالاً ارزش سهام آن شرکت افزایش خواهد یافت؛ ولی در صورتی که سرمایه گذاران به دلیل اخبار منفی درباره یک شرکت، سهام آن را بفروشند، احتمالاً باعث کاهش قیمت سهام خواهند شد.

به علاوه، در بورس همیشه ممکن است در معاملاتی خطا رخ دهد و تصمیمات نادرستی گرفته شود. برای جلوگیری از ضرر کردن در بورس بهتر است قبل از سرمایه گذاری، بازار را به خوبی بررسی کنید و از ریسک های موجود در آن آگاهی داشته باشید.

نتیجه: اگر به دنبال ارتقای معاملات خود به سطح بعدی هستید و از اینکه هیچ نتیجه ای نمی بینید خسته شده اید، شاید وقت آن رسیده است که کارها را کمی جدی تر بگیرید و یک روال معاملاتی حرفه ای را شروع کنید.

بنابراین داشتن استراتژی در معاملات، پایبند بودن به آن استراتژی، معین کردن روال معاملاتی منظم، دوری از هرگونه هیجان و اضطراب(مثبت یا منفی)، خطا و ضرر در بورس را بسیار کاهش خواهد داد.

افراد با تجربه در معاملات، همیشه به استراتژی تعریف شده خود پایبند هستند.

درباره این مقاله: 

این مطلب گوشه ای از مطالب دوره آموزشی تحلیل تکنیکال می باشد که در آموزشگاه اندیشه مانی برگزار می شود، این آموزشگاه دارای دوره های کامپیوتر، بورس و برنامه نویسی می باشد که در غرب تهران و نزدیک به محله های صادقیه، آریاشهر، ستارخان و مرزداران واقع شده است.

دسترسی به این امکان وجود ندارد.