اولین برنامه سی شارپ

اولین برنامه سی شارپ 

 

اولین برنامه سی شارپ 

 

در اینجا، شما یاد خواهید گرفت که یک برنامه کنسول ساده در سی شارپ ایجاد کنید و بلوک های اصلی یک برنامه کنسول را درک کنید.

سی شارپ را می توان در برنامه های مبتنی بر پنجره، مبتنی بر وب یا کنسول استفاده کرد. برای شروع، ما یک برنامه کنسول برای کار با سی شارپ ایجاد می کنیم.

ویژوال استودیو (2017 یا جدیدتر) را که روی دستگاه محلی خود نصب شده است باز کنید. مانند تصویر زیر از منوی بالا روی File -> New Project… کلیک کنید.

 

 

از پنجره New Project که در زیر نشان داده شده است، سی شارپ را در پنل سمت چپ و Console App را در پنل سمت راست انتخاب کنید.

 

 

 

در قسمت نام، نام پروژه مناسب، مکانی که می خواهید تمام فایل های پروژه را در آن ایجاد کنید و نام راه حل پروژه را وارد کنید.

برای ایجاد پروژه کنسول روی OK کلیک کنید. Program.cs به عنوان یک فایل C# پیش‌فرض در ویژوال استودیو ایجاد می‌شود که می‌توانید کد سی شارپ خود را مانند شکل زیر در کلاس Program بنویسید. (cs یک پسوند فایل برای فایل C# است.)

 

 

هر برنامه کنسولی از متد ()Main کلاس Program شروع می شود. مثال زیر “سلام دنیا!!” را روی کنسول نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید( آموزش برنامه نویسی )

تصویر زیر بخش های اولین برنامه سی شارپ را نشان می دهد.

برنامه سی شارپ

بیایید ساختار سی شارپ فوق را درک کنیم.

هر برنامه دات نت مرجع فضاهای نام فریمورک دات نت ضروری را می گیرد که قصد دارد با کلمه کلیدی استفاده کند، به عنوان مثال، با استفاده از System.Text.

فضای نام کلاس فعلی را با استفاده از کلمه کلیدی فضای نام، به عنوان مثال، فضای نام CSharpTutorials.FirstProgram اعلام کنید.

سپس یک کلاس را با استفاده از کلمه کلیدی class: class Program اعلام کردیم.

()Main متدی از کلاس Program است که نقطه ورود برنامه کنسول است.

رشته یا  string یک نوع داده است.

پیام نمایشی، متغیری است که مقدار یک نوع داده مشخص را در خود نگه می دارد.

“سلام دنیا!!” مقدار متغیر پیام است.

()Console.WriteLine یک متد ثابت است که برای نمایش متن روی کنسول استفاده می شود.

درباره این مقاله: 

این مطلب گوشه ای از مطالب دوره آموزشی برنامه نویسی می باشد که در آموزشگاه اندیشه مانی برگزار می شود، این آموزشگاه دارای دوره های کامپیوتر، بورس و برنامه نویسی می باشد که در غرب تهران و نزدیک به محله های صادقیه، آریاشهر، ستارخان و مرزداران واقع شده است.

دسترسی به این امکان وجود ندارد.